17-02-2018

Spectacles Jazz Band.

De Spectacles heeft een nieuwe bezetting.

Theo Sterk            -  Trompet en zang  ( bandleider.)

Jan Maas              -  Trombone  (coaching repetitor )

Ed Sterk              -  Klarinet

Heins Symans        - Banjo

Stephan Zenden   - Sousafoon

Adrie van Werd    - Slagwerk (leider background)

15-02-2018

Ons huisorkest The Spectacles maakt ook een roerige tijd mee…..

Er zijn wat emotionele en soms misleidende verhalen in omloop, maar de feiten zijn:

Na 25 jaar in bijna zelfde bezetting (!) zijn drie musici nu een eigen koers gaan varen. De frontlijn van de Spectacles met klarinet, trompet en trombone blijft echter intact. De muzikaal leider Theo Sterk is nu doende om ‘nieuw bloed’ te formeren voor de ‘backline’ met banjo, bas/sous en slagwerk.

25-01-2018

Paradise Jazzband stopt

Na veel onderling beraad tussen de bandleden zijn we uiteindelijk tot het besluit gekomen om na ruim 46 jaar te stoppen met de Paradise Jazzband.

Dat dit geen eenvoudige beslissing is geweest moge duidelijk zijn.

De belangrijkste redenen die tot dit besluit hebben geleid zijn de ondermeer de fysieke toestand van enkele bandleden en de dalende kwaliteit van de band.

De Paradise heeft ar altijd naar gestreefd zich als orkest met een eigen sound te presenteren, waarbij de kenmerkende arrangementen van grote betekenis waren.

De laatste tijd werd nog maar nauwelijks gerepeteerd, en moest regelmatig met invallers worden gespeeld.

Dit alles geeft mij en ook sommige andere bandleden geen voldoening meer. Bovendien wil ik voorkomen dat de band afglijdt naar het niveau van een zogenaamd ‘ telefoonorkest’.

Ik mag hopen dat het publiek ons blijft herinneren als de band die we altijd geweest zijn.

Het bestuur van Jazz Hall '72 betreurd dit besluit, maar heeft begrip voor de argumenten.

Wij danken oprecht de Paradise voor het geen zij voor onze club hebben betekend.

GORCUMSE JAZZCLUB NAAR ‘PODIUM GORCUM’ (POGO).

Ook in het jazzseizoen 2017 - 2018 zal de Gorcumse jazzclub Jazz Hall’72 haar concerten voortzetten in gebouw ‘POGO’ aan de Grote Haarsekade 120, 4205 VL Gorinchem.

PoGo is een initiatief van Stichting Podium Gorcum, die het beheer en exploitatie van het voormalige pand De Haarhorst op zich heeft genomen. De grote zaal biedt een professioneel podium met uitstekende akoestiek en een bar met een breed aanbod tegen zeer betaalbare prijzen. Er worden al pop- jazz- klassieke concerten en balletvoorstellingen gehouden en toneel en cabaret worden in de toekomst niet uitgesloten. De breed gedragen sociale doelstellingen van PoGo sluiten helemaal aan bij die van de Stichting Jazz Hall’72; voor iedereen, ongeacht herkomst, sociale klasse en leeftijd. Het gebouw is rolstoel-vriendelijk met parkeerplaatsen op eigen terrein. Jazz Hall’72 voegt met deze volwaardige concertlocatie een nieuw hoofdstuk toe aan haar reeds 45-jarige jazzclub geschiedenis. Overtuig uzelf bij een van de navolgende concerten. De koffie staat klaar! Zie voor het concertoverzicht 'AGENDA'

BUURT THEATER PoGo - PODIUM GORCUM.OJE16 2 POGO Gorinchem